2009. augusztus 30., vasárnap

...és mennyit alusztok?

Elébe megyek.

Alvás
Akkor alszunk, amikor hagynak. Persze valamelyik hajnalban próbáltam Samunak elmagyarázni, hogy jobban jár, ha akkor van ébren, amikor mi is, de magyarázhat az ember, egyik fülén be, a másikon falrahányt borsó.
Volt már olyan éjszakánk, hogy sztereóban üvöltöttek. Ekkor nincs mit tenni, mint fölvenni, sétálni, beszélgetni vele, és remélni, hogy előbb-otóbb elszédül. Így nem órákon át üvöltenek, hanem mondjuk csak fél órát.
Tegnapelőtt Ráchellel játszottuk, hogy kivettem, elcsöndesedett, elaludt, letettem, lefeküdtem, majdnem elaludtam, nyüsznyüsz-oááááááá, kivettem... Ez ment hajnali 2-től 6-ig, közben 3-kor és 6-kor tisztábatevés, etetés, és fél hétkor elaludt. Közben próbáltam olyant is, hogy nem veszem ki, hanem csak leülök a kiságy mellé és simogatom. Ettől többnyire lenyugodott, de ahogy kivettem a kezem, rögtön nyüszögni kezdett.
Samu más tészta, neki a "sima" simogatás nem használ, föl kell venni. Vele is játszottam a fönti játékot valamelyik éjszaka.
És igen, elkövetjük a hibát: ha nagyon sír, bevesszük az ágyba magunk mellé. De ettől, bármelyikük is az alany, megnyugszik és elalszik. Tehát, szerintem mégsem hibázunk, hiszen a babának ez jó.

Cumi
Anyukák-apukák nagy dilemmája, hogy legyen-e avagy sem. Én elolvastam dr. Spock-ot, meg az újabbak közül R.J. és V.T. véleményét. És azt szűrtem le, hogy nekünk igenis szükségünk van a cumira, tekintettel arra, hogy nincs anyatej, tehát nem tudjuk a szopómozgást tönkretenni. És dr. Spock szerint a szopóreflexet ki kell elégíteni.
Ráchel nagy cumis lett, őt lenyugtatja, ha megkapja a cumit. Sőt, kéri is. És kell is, tekintettel arra a tempóra, ahogyan eszik: egy evés neki 5 percig tart. És mindig is addig tartott. Amikor haza jöttünk, akkor 40 g volt az adag, 5 perc alatt végzett vele. Most 100 g az adag, ezzel is 5 perc alatt végez. A szopóreflex kielégüléséhez pedig az okosok szerint 20-25 perc szükséges. Ő tehát megkapta a cumit (dr. Spock szerint néhány hónaposan le fog róla szokni, akkor nem kell visszaerőltetni, mert utána néhány év a cumizás). És addig használja, amíg kell: kb. fél óra alatt alszik el bele.
Samu viszont más. Ő 20-30 perc alatt fogyasztja el az adagját, nem is cumizik. Kipróbálta, nem jött belőle semmi, kiköpte. És mostanában, néha már 10 perc alatt végez az evéssel, de a cumit továbbra sem fogadja el. Tehát nem is erőltetjük, mert minek.

Fürdés
Itt is elkövettük a hibát: eddig nem sikerült rendszert kialakítani. Az lenne a cél, hogy 8-9 között fürdés és 9-1/2 10 között vacsora, nade - főleg az éjszakák miatt - az etetések ebbe beleszólnak. Mert ugye nyilvánvaló, hogy ha 1/2 8-ra jön ki az etetés, akkor 8-kor nem lehet fürdetni. Vagyis maradtunk eddig az összevisza időpontoknál. Majd meglátjuk, mi lesz belőle...

2 megjegyzés:

  1. Fürdés: nálunk is ugyanígy volt. Ha adott az igény szerinti szoptatás (etetés), akkor a napirendbe az éhség közbeszól. Aztán telt-múlt az idő, és a Törpikénk egyszercsak egyre ritkábban kért enni, s innentől kezdve hirtelen a mi döntésünk lett, hogy mikor fürdessünk. Szóval nálunk megoldódott a probléma magától.

    Simitől megnyugvás: Ágnessel a mai napig nem megy :-S

    VálaszTörlés
  2. Fürdés nálunk is így volt az elején, ahogy a kaják miatt kijött, úgy fürödtek este kb. 7-9 között vmikor. Aztán majd később beáll ám a napirend :-)

    VálaszTörlés